Open/Close Menu Tractari auto județul Suceava
Automarket vă prezintă topul celor mai mari performanţe româneşti în motorsportul mondial. Aceştia sunt cei mai importanţi zece piloţi români care au intrat în istoria sporturilor cu motor!

1. 1927 – George Fernic, Indianapolis 500, locul 11

Nu multă lume ştie că România a avut un reprezentant în celebra cursă de la Indianpolis din Statele Unite ale Amercii. În 1927, Geroge Fernic, un celebru pilot de avioane şi inventator român, a participat la Indy 500. În echipă cu Fred Frame şi George Abell, Fernic a reuşit să termine cursa pe locul 11, el fiind cel care a petrecut cel mai mult timp la volanul automobilului Miller. El a pilotat pentru 182 de tururi din totalul de 199, câte a avut ediţia cu numărul 15 a cursei de la Indianapolis. George Fernic s-a născut la Galaţi, în 5 august 1900, şi a decedat într-un accident aviatic petrecut lângă Chicago, Illinois pe 22 octombrie 1930.

2. 1928 – Ghica Cantacuzino, Le Mans 24h, locul 4

La cursa de 24 de ore de la Le Mans din 1928 a participat şi un echipaj românesc format din prinţul Jean Ghica Cantacuzino şi fratele său G. Ghica Cantacuzino. Cei doi au concurat cu un Chrysler 72 ”Six” şi au terminat cursa pe locul patru. Performanţa celor doi membri ai familiei regale nu a fost egalată de niciun român până acum în cursele de anduranţă ale lumii.

3. 1928 şi 1929 – Ernest Urdarianu, Raliul San Remo, LOCUL 1

În 1928 şi 1929, Ernest Urdărianu reuşeşte să câştige una dintre cele mai importante competiţii italiene, Raliul San Remo. Urdărianu a concurat în 1928 la volanul unui Fiat 520, iar în 1929 pe un Fiat 521. (sursa foto)

4. 1929 George Bouriano, Marele Premiu de la Monte Carlo, Bugatti 35C, LOCUL 2

Marele Premiu din Monte Carlo s-a desfăşurat cu mulţi ani înainte de inventarea Formulei 1. Traseul era foarte asemănător cu cel folosit astăzi în ”Marele Circ”. Printre cei înscrişi la start în anul 1929 a fost şi românul George Burianu. Stabilit ulterior în Belgia, el a intrat în istorie sub steagul Belgiei, cărţile de istorie scriind că pilotul belgian Georges Bouriano a terminat pe locul doi în cursa de la Monte Carlo din 1929. Burianu a participat la Marele Premiu de la Monte Carlo la volanul unui Bugatti 35C.

5. 1936 – Petre Cristea şi Ionel Zamfirescu, Raliul Monte Carlo, LOCUL 1

Probabil cea mai mare performanţă românească din istoria sportului cu motor este victoria obţinută de Petre Cristea şi Ion Zamfirescu în Raliul Monte Carlo din 1936. La volanul unui Ford V8 de 65 CP, cei doi au luat startul de la Atena pe vremea când raliurile era competiţii de anduranţă ce se întindeau pe mii de kilometri. Raliul se încheia cu celebra probă de îndemânare desfăşurată pe cheiul portului din Monte Carlo. Cei doi s-au antrenat intens timp de zece luni pentru acest raliu. Performanţa lui Petre Cristea din 1936 este de departe cel mai mare rezultat românesc din motorsport. (foto via LAT)

6. 1939 – Petre Cristea, Finnish Grand Prix, LOCUL 2

Petre Cristea a avut o carieră impresionantă în lumea motorsportului interbelic. Pe lângă participările la Raliul Monte Carlo, Cristea a participat şi la curse pe circuit unde concura în principal cu roadsterul BMW 328. Unul dintre cele mai bune rezultate le-a înregistrat îm 1939 în Marele Premiu al Finlandei unde a terminat pe locul doi. (foto via Automobilia)

7. 1973 – Eugen Ionescu-Cristea, Raliul Dunării, locul 4

Cel mai celebru pilot român din perioada comunistă, Eugen Ionescu-Cristea are un palmares bogat. Pe plan internaţional cel mai bun rezultat obţinut a fost locul patru în Raliul Dunării din 1974. Concurând pe un Renault 8 Gordini, Genu Cristea s-a clasat pe patru în urma unor monştrii sacri ai motorsportului de atunci: Walter Röhrl (Opel Ascona 400), Sergio Barbasio (Fiat 124 Abarth) şi Sandro Munari (Lancia Fulvia HF). Nea Genu, aşa cum era cunoscut marele pilot român, s-a stins din viaţă recent, în 23 aprilie 2011.

8. 2008 – Doru Sechelariu, Formula BMW Pacific, cursa din Singapore, LOCUL 1

În istoria modernă a sportului cu motor românesc, Doru Sechelariu a obţinut o dublă victorie la Singapore în Formula BMW Pacific. Automarket a relatat atunci pe larg cursa şi victoria lui Sechelariu.

9. 2011 – Mani Gyenes, Raliul Dakar, categoria moto – LOCUL 1, clasa maraton

La începutul acestui an, Mani Gyenes a obţinut cel mai bun rezultat din carieră, câştigând clasa maraton din competiţia moto la Raliul Dakar. Conform regulamentului Dakar, piloții au voie să schimbe până la trei motoare pe parcursul celor două săptămâni și jumătate de competiție, clasa Maraton fiind însă rezervată pentru cei care riscă și hotărăsc să parcurgă traseul cu un singur motor. Sătmareanul a parcurs 9500 km în Chile şi Argentina, terminând cel mai celebru rally-raid din lume pe locul 17 în clasamentul general.

10. 2011 – Mihai Marinescu, Formula 2, cursa de la Monza, LOCUL 1

Mihai Marinescu a spart gheaţa în acest weekend la Monza şi a reuşit să obţină prima sa victorie din Formula 2. Este cea mai bună performanţă din cariera pilotului braşovean, care până sâmbătă reuşise să câştige cursa din Macao (2008) din Formula BMW Pacific. Marinescu se clasează pe locul al cincilea în clasamentul general al Formulei 2 în 2011, cu şanse matematice de a termina sezonul pe podium. Ultimele două curse din acest an vor avea loc pe Circuit de Catalunya (Barcelona), în 29-30 octombrie.

Sursa: Automarket.ro

Write a comment:

*

Your email address will not be published.

© 2017 Designed by GEKO's WorkGroup Inc. | Servicii de Webdesign in Suceava

logo-footer

STAI CONECTAT CU NOI:               

Call Now ButtonSuna acum